5 Eylül 2010 Pazar

İdari ve Mali İşler Müdürünün Görev ve Yetkileri

Sponsorlu Bağlantılar:

      UNVANI: İDARİ VE MALİ İŞLER MÜDÜRÜ  
ARANILAN NİTELİKLER:  
1.      Yönetim Kurulu Başkanının olmadığı zamanlarda Şirket Yönetim Kuruluna Başkanlık eder. Kurumun tıbbi, idari ve eğitim hizmetlerinin görevlilerce en iyi şekilde yürütülmesini sağlar. Bu hizmetlerin yapılmasını izler, en az haftada bir defa denetler.
2.      Kurumun verimli olarak çalıştırılması, işlerin sürat ve kolaylık içinde yapılması, kaliteyi düşürmeden ekonomi sağlanması ile hizmeti olabilecek en yüksek düzeye çıkarmak için gerekli tedbirleri alır. 
3.      Kurumun bütün personelinin görev ve hizmetle ilgili hallerde doğrudan doğruya amiridir.
4.       Yönetmelik hükümlerine uygun olarak düzenlenen çalışma saatlerinde bütün personelin görevleri başında bulunmalarını, belirli saatte görevlerine başlamalarını yakından izler. 
5.      Gerekli gördüğü hallerde uzmanları ve diğer yetkilileri toplantıya davet ederek kurumun çeşitli konuları hakkında istişarelerde bulunur.
6.      Hastaların tıbbi müşahede ve muayenelerine, teşhis ve tedavilerine kendilerine gösterilen ihtimam ve ilgiye dikkat ve nezaret eder.
7.      Kurumda çalışan bütün personelin hastalar ve iş sahiplerine karşı fena davranışlarda bulunmalarını önler. Bütün personelin, hastaların moralini bozacak söz ve hareketlerine, hastalar ve yakınları yanında teşhis tedavi konularında tartışma ve tenkitte bulunmalarına engel olur. Ayrıca kurumda düzen ve disiplini sağlamak üzere gerekli gördüğü tedbiri alır.
8.      İdare, ambar, depo, eczane, laboratuar vesaire yerlerin hesap ve ayniyata ait kayıtlarını, idareye ait evrak ve dosyaların görevliler tarafından usulüne göre ve düzenli bir şekilde tutulmasını sağlar.
9.      Kurum ve bölümlerinde bulunan bütün fenni alet ve cihazlarla ecza ve laboratuar malzemesinin, eşya, mefruşat ve demirbaşların kayıtlarını muntazaman ve Ayniyat Talimatnamesi ve bu yönetmelik hükümlerine uygun bir şekilde tespit ve tescil ettirerek icabına göre saklama veya kullanılmalarını sağlar.
10.  Kurumun bütün bölümleriyle, tesisat, cihaz ve malzemesini belirsiz zamanlarda ve sık sık kontrol eder. Bunlarda düzen, güvenlik, temizlik hususlarında rastladığı kusur ve noksanlara sebep olanlarla, bunları düzeltmeyenler hakkında gerekli işlemi yapar.
11.  Baştabip, başhemşire ve hastane müdürünün görüşünü almak suretiyle hemşire, ebe ve yardımcı hizmetler sınıfı personelinin görev yerlerini belirler bu hususta kendisine yapılan önerileri değerlendirerek karara bağlar. 
12.  Kalite Yönetim Sisteminin gelişmesi için tüm çalışanlara Liderlik yapmak.
13.  Açılan Düzeltici Faaliyetlerin yerine getirilip, getirilmediği ile ilgili Yönetim Temsilcisi ile birlikte veya ayrı olarak nihai karar vermek.
14.  Personel tarafından yapılan önerileri değerlendirmek.
15.  Yönetimin Gözden Geçirme Toplantılarına ve Kalite Yönlendirme Toplantılarına katılmak. Gerektiğinde müşterilerle yapılacak toplantılara katılmak.
16.  Kalite Yönetim sistemindeki proseslere uygun çalışmak.
17.  Yönetimin Gözden Geçirme Toplantılarına ve Kalite Yönlendirme Toplantılarına katılmak.